21.2.2013

Pupuperhe koolla

Virkattu pupuperhe on kasvanut tässä parin viime viikon aikana ja tällainen perhe sitä nyt tällä hetkellä on koolla. 


Näistä pupuista sininen ja vaaleanpunainen olivat jo ennestään valmiita, mutta siniselle pupulle lisäsin jalkapohjiin nuo kangastilkut, koska muutkin isot puput saivat sellaiset.



 Kaikki puput on tehty sillä ohjeella, jolla olen jo monta pupua virkkaillut. Ohje löytyy suomeksi mun aiemmasta tekstistä täältä.
  
Isot puput on tehty yhtä lukuunottamatta Novitan Miami -langoista. Se on mun mielestä yksi mukavimmista langoista virkata näitä amigurumeja, koska se on vähän joustavaa ja mukavan pehmeää.



Ystävänpäivänä mies tuli töistä kotiin mukanaan ihana yllätys. Mä sain uuden Lumian! :) Sille piti heti virkata jonkinmoinen suojapussi, että se ei koe kovia hoitolaukussa tai muuallakaan. Tämän pussin virkkailin ihan päästäni. Noi läpän kavennukset ois voinu olla nätimpiä, mutta ihan käyttökelponen tästä kuitenkin tuli.

Virkkuukoukku tais olla kokoa 3 ja tähän käytin aiemmista käsitöistä jäänyttä lankaa, joka oli 100 % akryyliä. Sekin oli tosi mukavaa ja helppoa lankaa virkata.




Mukavaa viikonloppua kaikille lukijoille! Pian se on täällä :)






6 kommenttia:

  1. Niin ihania noi puput! Mä en oo vieläkään saanu tehtyä sitä kavennusta niin että olisin tyytyväinen.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No voi vitsit. :/ Mitä lankaa ja minkä kokosta koukkua sä oot käyttäny? Pitäis nähdä joskus, niin katottais, että miten siitä kavennuksesta sain hyvännäköisen.

      Poista
    2. Nytpä mä löysin hyvän ohjeen tommoseen erilaiseen kavennukseen, jolla pitäis päästä turhista rei'istä eroon. Ite koitin sitä ja toimi kyllä hyvin! Tässä linkki ohjeeseen, joka on englanniksi: http://www.planetjune.com/blog/amigurumi-help/invisible-decrease/

      Ehkä mä jossain vaiheessa kokoan jonkun kikkakolmoskokoelman tänne niistä jutuista, mitä oon ite huomannu amigurumeja tehdessä.

      Poista
  2. ihania :) tekisitkö tilauksesta tollaisen pupun? :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hei Heidi. Minulle voi laittaa sähköpostia osoitteeseen onnenommel@gmail.com
      Edellinen vuosi oli aikamoista hiljaiseloa blogin puolesta, mutta nyt täällä tulee taas aina käytyä ja sain tuon yhden uuden ohjeenkin kirjoiteltua. :)

      Poista
  3. Kirjoittaja on poistanut tämän kommentin.

    VastaaPoista